Monday 3 February 2014

Along's 1st Outing



along dah form 2

orang kata dah besar panjang, boleh jaga diri, boleh lepas sesuka hati tapi masih banyak benda yang aku monitor closely

along masih lagi duk kat day-care, haaaaa,, nak pengsan le tu. aku rasa ramai yang garu kepala, salah satu benda magic abad ini

pagi-pagi, aku hantar dia pergi day-care sekali dengan beg sekolah adik-adik dia. pukul 12 dia jalan kaki pergi sekolah .. dekat je sekolah dengan day-care. petang aku amik dia kat sekolah

cuti sekolah pun duk day-care.... cayalah along. along senior paling senior kat sana, semua budak sayang dia sebab dia penyayang dengan budak. ikut ibu le tewwww

ada la dua tiga kali dia cakap nak keluar dengan kawan-kawan tapi mulut aku berat betul nak kata ok. kesian pun ada tapi hati aku dalam batu ada duduk

baru-baru ni bila dia kata nak main futsal kat gelanggang tak jauh dari rumah,,,,, berkata la ya wahai ibunya


semangat tuh dia .... cepat betul bangun pagi

berdebar le tu, 1st outing le katakan

mari adik-adik, kita hantar along ke gelanggang futsat. aku tengok kawan dia tak ramai pun, ada 4 orang je. campur along baru 5 orang

apa kes ni main futsal 5 orang je????..

duit pun tak cukup. sejam kena 80 engget tapi duit ada 30 engget je. budak2 lain yang janji nak datang tapi taik idung pun tak nampak




kesian pulak aku kat diorang

ok le... acik bayar balance 50 engget tu, kegembiraan anak punya pasal kan

pemain tak cukup, terpaksa import angah dan iwan untuk join sekali. balik pulak rumah amik kasut diorang




pemain import yang langsung tak menyumbangkan apa2. dah last-last tu baru ilang malu diorang, ada la dapat cuit ujung bola. jadik le kan


dah ada 2 orang pun gelanggang masih nampak kosong. permainan sengit tapi asyik gol je sebab penjaga gol pun kena main jugak

maka.........


kena la panggil sorang lagi pemain import



yang ni special punya



kalau kena bayar mesti pening kepala



bayaran tinggi sangat





dipersembahkan.... 


pengganti khairul fahmi che mat



t
a
r
a
a
a
a






hapak sungguh


aku dengan seluar palazo, baju kuning tudung biru terbabit sekali

semput aku dibuatnya



dah tak jadik 1st outing. seisi keluarga join sampai ke sudah



8 comments:

  1. ok tuh . exercise bagi kuar peluh ... cayalah !

    ReplyDelete
  2. qaseh... bukan je peluh, tali perut pun rasa nak terkeluar

    ReplyDelete
  3. wahhhh mesti byk peluh yg keluar ni ;-)

    ReplyDelete
  4. Ada la 1/2 mug. Saat2 akhir br dionrg paksa jd pemain. Keeper senang je keje, blkg gol plak ada kipas

    ReplyDelete
  5. wakakkakakkakaka wei, sure ko pancit kan wkakakakaka
    kesian anak ko, niat mak yang baik, nak bagi anak 1st outing, anto bagai, pastu tak cukup org, mak top up duit, end up mak join jadi goal keeper wakakkakakakakkaka

    ReplyDelete
  6. Pancit jgn cerita le. Sakit2 badan dibuatnya. Yg tak ble tahan... dressing omak eh. Mampu main futsal dgn palazo, ngalahkn joyah

    ReplyDelete